Мета: систематизувати, закріпити та узагальнити знання, що були отримані
під час вивчення курсів «Загальна географія» та «Географія материків і океанів»; формувати пізнавальний інтерес, творчу
активність учнів у позакласній роботі з географії, вміння користуватися науковою літературою; сприяти
розвитку кмітливості, ерудиції і логіки у школярів.
Перебіг заходу
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Обираються дві команди по
шість учнів у кожній, назву яким вони
вибирають самостійно. Перед початком змагання команди сідають на свої місця,
перед ними розташовані таблички з назвами команд. Стіл учителя займають члени журі.
Розіграш питань починається з першого конкурсу. Учитель ставить питання команді на його обговорення надається 10 с.
Відповідає будь - який учасник команди. Якщо відповідь правильна, то учень,
який відповідав на це питання, і команда отримують по одному балу. Якщо
відповідь була не правильна, то право відповісти і заробити по два бали отримує
інша команда. Максимальна кількість балів за кожний конкурс 3 бали.
За порушення дисципліни,
підказку, вигуки й т. ін. журі має право зняти з команди від 2 до 5 балів.
Кожна
команда повинна мати свою емблему, девіз і назву.
ІI. КОНКУРСИ
Конкурс «Розминка»
1. Блакитний намет
Увесь світ накрив.
Увесь світ накрив.
(Небо)
2. Сито звите,Золотом покрите,
Хто гляне,той заплаче.
Хто гляне,той заплаче.
(Сонце)
3. Таке
велике,
що увесь світ займає. Таке
маленьке,
Що в будь-яку щілину пролазить.
(Повітря)
4. Без рук, без ніг,
А дерево гне.
А дерево гне.
(Вітер)
5. Бачиш край,
Так не дійдеш.
Так не дійдеш.
(Обрій)
6. По гірочці лінією гуляю,
Ні вниз, ні нагору не
переміщаюся,
Уздовж себе висоту абсолютну Не змінюю.
(Горизонталь)
7. Невидимкою по землі біжу
Від одного брата до іншого,
Шлях подорожанинові «південь —
Від одного брата до іншого,
Шлях подорожанинові «південь —
північ» показую.
(Меридіан)
8. Невидимкою біжу по земній
кулі,
На сході сонце зустрічаю,
На сході сонце зустрічаю,
А на заході проводжаю.
(Паралель)
9. Під склом сиджу,
На північ і на південь дивлюся,
Зі мною підеш — Шлях знайдеш.
(Компас)
9. Море є — плавати не
можна,
Шляхи є — їхати не можна,
Земля є — орати не можна,
Луги є — косити не можна.
Шляхи є — їхати не можна,
Земля є — орати не можна,
Луги є — косити не можна.
(Глобус,
географічна карта)
Конкурс «Знавці»
►►
Завдання 1
Шановні
знавці! Наша експедиція висадилася на пустельний берег невідомого материка на
25° пд. ш. Ми вирушили у глиб материка, щоб досліджувати місцевість. Серед
пісків побачили дивну рослину, вона мала невисоке стебло розміром 50 см , а від нього відходили
два довгих листки по 3 м
кожне. Ботаніки нашої експедиції сказали, що живе ця рослина дуже довго — 150
років — і зустрічається... Стоп! Шановні знавці! За 1 хвилину ви повинні
назвати цю рослину, де й на якому материку вона зустрічається. (Вельвічія.
Пустеля Наміб. Африка.)
►►
Завдання 2
«На краю
нашої планети лежить, як спляча принцеса, материк, закований у блакитне. Лиховісний
і прекрасний, спочиває у своїй морозній дрімоті,
у складках мантії снігу, що світиться аметистами й смарагдами льодів.
Його обрії пофарбовані рожевими, блакитними тонами...»,— так описує материк,
що має тільки північні береги і не має жодної річки, жодного дерева, відомий
полярний дослідник Ричард Берд.
Про який, материк йде мова? (Антарктида)
►►
Завдання 3
Середня
висота над рівнем Світового океану — 750 м . Найвища гірська вершина (5895 м ) є вулканом, що увінчаний вічною сніговою шапкою. Третю частину
материка займають пустелі. Одна з них є найбільшою у світі, її площа складає 7
млн км2.
Про який материк йде мова? (Африка)
►►
Завдання 4
Площа басейну цієї річки —- 7050 тис. км2. Найбільша
у світі, рівна за площею до 2/3 Європи. Довжина її приблизно 7000 км . Ця ж річка є
найповноводнішою на планеті: вона поповнює Атлантичний океан
майже на 7000 км3 у рік, що становить 15% всіх вод, які несуть річки
земної кулі. Неосяжне земне царство, що розкинулося в басейні великої річки, нерідко йменується «легенями нашої
планети». Про яку річку йде мова і
де вона знаходиться? (Річка Амазонка. Знаходиться у Південній Америці.)
Конкурс Капітанів
Завдання для капітанів
1.Канал,
що з'єднує Середземне і Червоно море. (Суецький)
2.Протока, яка з'єднує Червоне море з
Аравійським. (Баб-ель-Мандебська)
3.Гори на півдні Африки. (Капські)
4.Крайня південна точка Африки, (мис
Аґульяс)
5.Найсолоніше море у світі. (Червоне)
6. Як називають савани на півночі материка
Південна Америка. (Льянос)
7.Гори Австралії називають... (Великий
Вододільний хребет)
8.Пустеля Австралії. (Вікторія, Велика
Піщана Пустеля)
9. На
якому материку немає жодної річки.(Антарктида)
10. Море в якого немає берегів. (Саргасове)
Завдання для капітанів
1. Пустеля на півдні Африки.
(Наміб)
2.
Найбільший півострів Африки. (Сомалі)
3.
Найбільша річка Австралії. (Муррей)
4.
Яка рослина є символом Мексики. (Кактус)
5.
Столиця Австралії. (Канберра)
6.
Найбільша затока Африки. (Гвінейська)
7.
Назвіть діючий вулкан Антарктиди. (Еребус)
8.Які тварини стали справжнім лихом
на материку Австралія? (Кролі)
9. Найвищий водоспад світу (Анхель)
10.Озеро
Австралії. (Ейр)
Конкурс «Географічна
естафета»
Учні показують на карті
географічну номенклатуру материків.
Гори Атлас
П-ів Сомалі
Озеро Маракайбо
Вулкан Льюльяйльяко
Водоспад Анхель
Пустеля Атакама
Острів Тасманія
П-ів Кейп-Йорк
Озеро Ейр
Вулкан Попокатепетль
Гори Аппалачі
Озеро Верхнє
Конкурс «Художники»
Кожна команда малює контури
материка із закритими очима. Виграє та команда яка намалювала материк
найточніше.
Конкурс «Картографи»
Визначення географічних
координат.
18 пд. ш.,
26 сх. д. (водоспад Вікторія)
Місто
Буенос –Айрес (35 пн. ш., 58 зх. д.)
Мис
Альмаді (15 пн. ш., 17
зх. д.)
6 пн. ш.,
61 зх. д. (водоспад Анхель)
Конкурс «Музичний»
Кожна команда по черзі починає
рядок із пісні, в згадується географічна номенклатура.
ІІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.
Журі
підбиває підсумки гри та оголошує
переможців.
Нагородження
переможців.
Немає коментарів:
Дописати коментар